Admiritus annonserar i Lunds lokaltidning

För att öka den lokala kännedomen om Admiritus så annonserar jag varje vecka i Lunds Lokaltidning. Det jag vill uppnå är att: Nå ut till kunder Utnyttja fördelen med att vara ett litet företag och faktum att människor känner sig … Läs mer

Att skapa produkter och tjänster som kunder vill ha!

I veckan höll jag en lunchföreläsning för medlemmar och gäster i Affärsnätverket Västra Hamnen 15. Ämnet var ”Value Proposition Design” eller på svenska ”Konstruktion av värderbjudande”. Teorin från Alex Osterwalder’s book med samma namn blandades med exempel från Admiritus affärsmodell … Läs mer

Företagscykel

Nu har Admiritus en miljövänligt tjänstecykel från Stålhästen. Känns kul att den också uppmärksammas när jag är ute i Malmö. _20150902_164329

Framgång – Ett trolleritrick?

Admiritus är medlem i AVH15, Affärsnätverket Västra Hamnen 15,  och den 15 september arrangeras en nätverksträff i Malmö med temat ”Framgång – Ett trolleritrick?”. Se program och anmälan här. … Läs mer

Godkänd i kursen Making sense of service logic

Nu är jag godkänd i #mssl141 kursen. Det var en distanskurs på Centrum för tjänsteforskning på Karlstad universitet. Den har gett mig en helt ny syn på produkter och hur vi som kunder upplever produkters värde. I mitt nuvarande uppdrag som … Läs mer

Servitization in the Medtech industry

I find this subject very interesting and many of the videos included in the course confirm spot on the challenges that I experience in the medtech industry. It feels good to know that the outcome from the research is very … Läs mer

Service innovation in the MedTech industry

Reflections on module 4 –Service innovation In a previous post “Service Logic in my industry” I wrote that the medtech companies are struggling with decreasing product margins and tougher competition from low cost countries. To grow, either through acquisitions or organically, … Läs mer

Customer experience in the MedTech industry

Reflections on module 3 – Customer experiences The products that I’m working with right now are lifters that help disabled persons e.g. out of bed and into a wheelchair or to the toilet. When talking about customer experience I need to … Läs mer